Empatija je sposobnost, da se postavimo v vlogo drugega. S tem prepoznamo njegova čustva, potrebe in želje. Razumemo, da ima lahko drugačne predstave o svetu. Otrok, ki je empatičen zna prepoznati svoja čustva in čustva drugih.
Ker je empatija sposobnost, nam ni prirojena. Vsak se jo
mora naučiti. To se zgodi skozi izkušnje. Razvoj empatije se začne že pri
dojenčku z odnosom mame in otroka. Za uspešen razvoj empatije mora biti odnos
mame do otroka ljubeč. Pri enem letu je otrok že sposoben kazanja sočutja. Splošno
znano je, da otroci zelo dobro opazujejo in tudi posnemajo. Empatije se učijo
tudi s posnemanjem. Pri tem smo jim lahko dober zgled. Okoli petega leta se
otrok empatije lahko uči tudi preko pogovora. Ob nepravilnem ravnanju mu
pojasnimo, zakaj je bilo to dejanje nepravilno in kako je vplivalo na druge
ljudi. K razumevanju empatije pripomorejo tudi vprašanja, kot so »Kako bi se ti
počutil, če…?«. Vsekakor pa je normalno, da otrok v predšolskem obdobju
empatije še ne razume popolnoma. K temu pripomore egocentričnost otroka. To
pomeni, da otrok najprej postavlja sebe, razmišlja le s svojega zornega kota in
se še ni zmožen vživeti v pogled drugega.
Pri igri z otrokom lahko uporabimo dejavnosti, ki empatijo
spodbujajo.
1.Bibarije
2.Zgodbe spodbujajo k razumevanju različnih vrednot
in načel. Otrok se lahko vživi v vlogo junaka v zgodbi.
3.Poslušanje in pogovor otroku omogočata, da sliši
tudi drugačno razmišljanje in ga spodbudi k razmišljanju ob neustreznem
vedenju.
4.Domišljijska igra omogoča zaigrane situacije, kjer
otrok razvija občutljivost do drugega, skrb in razumevanje.
5.Likovne dejavnosti dajejo otroku možnost, da se
izraža, spoznava in si razlaga svet okoli sebe. Otrok z likovnim izražanjem
sporoča svoj čustveni, doživljajski in spoznavni svet. Z opazovanjem izdelkov
drugih otrok spoznava tudi njihov svet.
Komentarji
Objavite komentar